Stadshaven de Weerdsprong

Dit is onze passantenhaven bij het centrum van Venlo pal aan de haven. U kunt zomaar de binnenstad inlopen en naar hartenlust shoppen en genieten op gezellige, levendige terrasjes zowel op de kade als in de  binnenstad.

Enkele punten die uw aandacht verdienen:

• Het verschuldigde liggeld (zie tarievenlijst) geldt per schip ongeacht de lengte. De maximale lengte is 15 mtr. Vanaf 14:00 uur dient u liggeld te betalen.
  • Bij aankomst kunt u afmeren in de vrije boxen. Op de kopsteigers mogen alleen boten met een maximale lengte boven 12 meter afmeren. Reserveren is niet mogelijk.
  • In de stadshaven is geen havenkantoor aanwezig. De stadshavenmeester komt op gezette tijden langs om het havengeld te innen en eventuele vragen te beantwoorden. Voor dringende zaken kunt u bellen met de havenmeester in onze verenigingshaven: +31 (0)6 46 00 56 66. Houd er rekening mee dat deze geen specifieke vragen over de stadshaven kan beantwoorden; in de stadshaven is een ander team van havenmeesters actief. Voor noodzakelijk contact met de stadshavenmeester kunt u wachten tot deze zijn of haar ronde doet. Een bezoekje aan onze stad hoeft u niet uit te stellen tot de stadshavenmeester bij u langs is geweest.
  • Op de steigers staan electriciteitskasten (max. 10 Amp.) voorzien van een muntautomaat. Munten zijn verkrijgbaar bij de havenmeester en het op de havenkade gelegen restaurant De Werf.
  • Op de kade, onder de loopbrug, staat een container voor huishoudelijk afval. Deze is geopend als de stadshavenmeester zijn ronde doet. Afval dient in een gesloten plastic zak in de container te worden gedeponeerd.
  • Er is geen toiletgebouw, geen wifi en geen mogelijkheid om drinkwater te tanken. Voor het legen van uw vuilwatertank of chemisch toilet dient u in de WSV-jachthaven aan te meren.
  • Zwemmen is vanwege veiligheid niet in de stadshaven toegestaan.
  • Er mag niet gevist worden in de haven.
  • Indien u vertrekt, verwachten we dat u voor 12:00 uur de stadshaven verlaat.
  • De maximale verblijfsduur is 2 dagen, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen met de stadshavenmeester.
  • De steigers zijn niet afgesloten. Sluit uw schip goed af en berg uw spullen aan dek veilig op. WSV de Maas is niet verantwoordelijk voor schade of verlies van eigendommen.
  • Houd er rekening mee dat de scheepvaart op de Maas zuiging en deining in de stadshaven veroorzaakt. Leg uw schip daarom goed vast. Om dezelfde reden is dubbel aanmeren (aan de buitenste steigers) niet toegestaan.
  • Het is verboden om aan de kademuur achter in de stadshaven af te meren. Hier bevindt zich de draaikom en kunnen in het zomerseizoen kanopolowedstrijden of andere activiteiten in /op het water plaatsvinden.
  • Het gebruik van een generator aan boord is niet toegestaan.
  • Houd er rekening mee dat er vanaf de kade en de zich daar bevindende terrasjes in uw boot gekeken kan worden. In het voorste deel van de stadshaven heeft u daar minder last van.

Wij wensen u een prettig verblijf toe in de stadshaven en tot ziens!