Sloeproeien bij WSV De Maas Venlo

Sloeproeien is een redelijk onbekende sport. Oorspronkelijk werd er geroeid met sloepen die die dienst deden als reddingssloep of walvisjager. Inmiddels worden er ook geroeid met sloepen die meer voor wedstrijden zijn ontworpen.

Er zijn enkele honderden sloepen in Nederland waarvan een groot gedeelte deelneemt aan de landelijke competitie georganiseerd door Federatie Sloeproeien Nederland (www.fsn.nl). Er zijn dames- en herenklasses, daarnaast is er ook een vrijeklasse die buiten de competitie valt.

WSV de Maas heeft in 2013 een Kuikensloep aangeschaft, genaamd Mooder Maas. Onze roeiers zijn een divers gezelschap van dames en heren in alle (volwassen) leeftijdsklassen. We hebben diverse roeimomenten door de week en in het weekend.

Over het algemeen wordt op de woensdagavond getraind door de roeiers die deelnemen aan een wedstrijd.

Sloeproeien is fysiek een wat zwaarder roeisport, toch kan iedereen het. Het voordeel is dat je vrij snel mee kan roeien en dan de fijne kneepjes meer en meer aanleert.

De eerste 4 weken kun je gratis op proef komen roeien en indien het je bevalt, word je lid van WSV De Maas.

Heb je interesse in sloeproeien meld je dan aan via het contactformulier

MPM 2022

Grachtenrace Zwolle 2019